O projekcie
Projekt platformy służącej do nauki zdalnej przeznaczony dla nauczania wczesnoszkolnego.
Szczegóły projektu
Projekt wykonany w ramach pracy magisterskiej.


Opis problemu
Cel projektu


Grupa docelowa
Grupę docelową projektu stanowi społeczność szkolna, w tym uczniowie, nauczyciele oraz rodzice. Stworzona platforma zakłada też przestrzeń dla placówki szkolnej, jako organizacji biorącej udział w nauczaniu zdalnym. W skład produktu wchodzi możliwość logowania się na cztery konta: ucznia, nauczyciela, rodzica/opiekuna oraz placówki szkolnej.
Proces badawczy
W celu zbadania grupy docelowej przeprowadzono dwie ankiety. Pierwszą skierowano do nauczycieli a drugą do rodziców dzieci uczących się w klasach I-III szkoły podstawowej. Następnym etapem badań było przeprowadzenie analizy struktury szkoły oraz jej zadań podczas nauki zdalnej. Kolejno określono główne problemy edukacji w trybie online. Dzięki analizie dostępnych rozwiązań, możliwe było wyodrębnienie funkcji aplikacji, które są istotne dla grupy docelowej. Po stworzenie wireframów przeprowadzono testy na docelowych użytkownikach. Po zakończonych badaniach wprowadzono poprawki do produktu.


Proces projektowy
Szkice projektu


Wireframy
Design system
Główne kolory zastosowane w aplikacji to: niebieski oraz pomarańcz. Niebieski kolor symbolizuje naukę, profesjonalizm. Natomiast pomarańcz to barwa symbolizująca kreatywność, energię oraz dziecięcą radość. Typografie w platformie stanowi krój pisma Nunito. Oprócz takich elementów jak kolorystyka oraz typografia w design systemie określono wygląd ikon, buttonów, poszczególnych modułów, ilustracji oraz pozostałych elementów.



Postacie
Ilustracje


Identyfikacja wizualna
Ostateczny wygląd
W powstałej platformie Na+ucz zostały zastosowane rozwiązania, które opierają się na analizie okresu wczesnoszkolnego i jego osiągnięć rozwojowych. Platforma jest dostosowana do dzieci w przedziale wiekowym 7-10 lat, oraz dla pozostałych członków społeczności szkolnej.
